radio tomi predvajalnik

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju z evropskimi partnerskimi avtomobilskimi klubi opravila test treh motorističnih oblačil z vgrajenimi varnostnimi mehovi. Rezultati so pokazali, da ta zaščita motorista ni vsemogočna: padci in trki motoristov so zaradi sila različnih hitrosti in scenarijev nesreč lahko tako hudi, da takšen varnostni meh ne more rešiti življenja, pri padcih in trkih z manjšo hitrostjo pa varnostni meh lahko zmanjša intenzivnost poškodb. Ker uporaba takšnega telovnika ne zmanjšuje udobja, AMZS motoristom ta dodatek za večjo varnost vsekakor priporoča.

Raziskave prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi, jasno razkrivajo, da sta pri trkih motoristov z drugimi vozili najbolj izpostavljena motoristova glava in prsni koš. Glava je praviloma dobro zaščitena s čelado, prsni koš pa je bolj izpostavljen: že eno zlomljeno rebro lahko pomeni predrtje pljuč ali kakšnega drugega notranjega organa, kar pomeni zelo nevarno poškodbo. Na trgu so že nekaj časa na voljo kombinezoni oziroma deli kombinezona z vgrajenim varnostnim mehom za motoriste, ki naj bi olajšali ali celo preprečili takšno poškodbo.

A kako učinkoviti so v resnici? Na to vprašanje je AMZS skupaj s partnerskimi avtomobilskimi klubi odgovoril s testom treh najbolj razširjenih in poznanih motorističnih varnostnih mehov na trgu.

Kot pojasni Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije, v kateri je AMZS septembra objavil test, so se prvi sistemi motorističnih oblačil z vgrajenimi varnostnimi mehi pojavili že pred leti – nemški ADAC je že leta 2013 preskusil prvi motoristični varnostni meh, ki pa je takrat deloval le v povezavi s posebnimi na motocikel vgrajenimi tipali, ki so pravočasno zaznali trk oziroma padec in prek signala sprožili varnostni meh v oblačilu motorista. Takšen sistem se je izkazal za zelo odzivnega, saj je varnostni meh sprožil že v 45 milisekundah, a zaradi zahtevne sistemske vgradnje se ni uveljavil na trgu.

test motoristicna oblacila

Najnovejši motoristični varnostni mehovi, kakršne smo preskusili tokrat,

pravi Poženel,

pa so avtonomni sistemi, ki za delovanje ne rabijo zunanjih tipal: varnostni meh sprožijo v oblačila vgrajena tipala, kar sicer malce podaljša odzivni čas, a tudi 80 milisekund, kolikor sistemi rabijo za sprožitev, je dovolj hitro, da se varnostni mehovi pravočasno napihnejo in zaščitijo telo motorista pred udarcem v vozilo, s katerim je trčil. Takšni sistemi so enostavni za uporabo, cenovno dokaj ugodni in so jih zato sprejeli tudi kupci.

Dobra skupna ocena
Na AMZS testu so vsi trije telovniki z vgrajenimi varnostnimi mehovi dobili skupno oceno dobro.

Na preskusnem trku, kjer se je motocikel s 50 km/h zaletel v bok avtomobila, lutka motorista pa je pri tem poletela z motocikla in udarila v karoserijo avtomobila, so se vsi trije varnostni mehovi sprožili v manj kot desetinki sekunde (80 ms), pri tem pa zagotovili dodatno zaščito motorista v prsnem delu in na hrbtu. Elektronika in tipala sistemov je vgrajena v vse tri telovnike in ne zahteva nobenih dodatnih povezav in priključkov. Kljub dodatni masi opreme – približno 2,2 kilograma – po začetnem privajanju nošnja takšnih telovnikov ne vpliva na udobje in počutje motorista,

pojasni odgovorni urednik Motorevije.

Cene telovnikov z vgrajenim varnostnim mehom se gibljejo med 600 in 850 evri. A k tej ceni velja prišteti še ceno za nakup ustrezne motoristične jakne, kajti le Dainesejev telovnik je mogoče kombinirati s katero koli jakno. Pri HELD telovniku je treba ob telovniku posebej kupiti še kontrolni modul – cena 850 evrov velja za oba sistema skupaj.

Dodatno zaščito motoristov svetujejo tudi AMZS inštruktorji varne vožnje
Da so prometne nesreče z udeležbo motorista, pri katerih ne bi prišlo do telesnih poškodb, zelo redke, izpostavlja tudi AMZS inštruktor varne vožnje in vodja programov za motoriste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem Vojko Safran:

Edini zakonsko obvezen del motoristične opreme je motoristična čelada, kar pa za varnost motorista nikakor ne zadostuje. V primeru nesreče je namreč oprema edino, kar nam lahko nudi zaščito in ublaži poškodbe. Zato udeležence naših programov podrobno seznanimo tudi z drugimi sklopi motoristične zaščitne opreme oziroma dajemo velik poudarek pasivni varnosti motorista.

Izkušeni AMZS inštruktor varne vožnje sicer ocenjuje, da četudi so motoristični varnostni mehovi že kar nekaj časa na trgu, jih uporablja zelo majhno število motoristov.

Zlasti pri motoristih na začetku motoristične kariere opažamo, da je znanje na področju pasivne varnosti pomanjkljivo in dostikrat motorističnih varnostnih mehov sploh ne poznajo. Da bi se stanje izboljšalo, imamo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem razstavni eksponat, ki ga lahko pokažemo in je dobra iztočnica za pogovor.

Safran upa, da bo v prihodnje ozaveščenost motoristov glede dodatkov, ki lahko prispevajo k njihovi večji varnosti, še na višji ravni in da bo njihovih uporabnikov še več, ter zaključi:

Vse, kar lahko učinkovito zaščiti motorista, AMZS inštruktorji varne vožnje toplo priporočamo.

QR Code

Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 
Spletna stran uporablja piškotke.

Piškotki (ang. cookies) uporabljamo, da bi vam lahko omogočili kar najboljšo uporabniško izkušnjo, prikaz navigacije in podobno. Prav tako uporabljamo Google Analytics, keterega uporabljajo skoraj vse spletne strani.

Piškotke iz te strani lahko v nastavitvah vašega spletnega brskalnika zbrišete, ali pa jih blokirate.

Z nadaljevanjem ogleda naše spletne strani se strinjate, da se lahko omenjeni piškotki shranijo na vaši napravi/računalniku.

Vredu Zbriši piškotke Zapusti stran