V Občini Lenart so ob vstopu v novo šolsko leto osnovnošolce nagovorili s prav posebno kampanjo, s katero želijo mlajše generacije na čisto preprost, a njim zanimiv način, vzpodbuditi k pozitivnem razmišljanju, pozitivnemu odnosu do sebe in do drugih. Koncept izvedbe temelji na osnovni različici štajerskega arga, ki so mu dodali lokalni pridih z upodobitvijo Ovtarja na sodoben način. Jumbo plakate je mogoče zaslediti ob prometnih vpadnicah v Lenart ter ob šolskih poteh, pripravili so tudi ostali promocijskih material, sledil bo tudi poseben dan v stilu Lenarškega arga. Pri pripravi projekta so sodelovali predstavniki lokalne skupnosti, medijski strokovnjaki ter strokovna služba s področja otroške in mladostniške psihologije.
Projekt Lenarški argo je zaživel v kombinaciji besed in ilustracij. Preproste vsakdanje izraze, ki se jih lahko ujame med sprehodom po mestu, so zapisali v argo jeziku, saj je ravno ta tisti, ki povezuje prebivalce Občine Lenart. V sodelovanju z Niko Mirt, ki že pet let ustvarja Štajerski argo, so le-tega prilagodili lokalni skupnosti in mu dodali slovenskogoriški pridih – Ovtarja, zaščitnika tega območja, ki je hkrati tudi športnik, učenjak in delavec. Ovtar kaže, da je lahko vsak izmed nas karkoli si želi in da lahko vsak od nas igra pomebno vlogo v naši skupnosti.
Župan Občine Lenart mag. Janez Kramberger je povedal, da je pobuda nastala nekaj časa nazaj, ko je pogovor med občinskimi svetniki in občinsko upravo na nekem družabnem srečanju nanesel na temo v kakšnem času živimo in kakšni so današnji družbeni problemi, kako se odzivati ter kako odgovoriti na vprašanja sodobnega časa. Sodoben in hektični tempo življenja občutimo prav vsi:
Živimo v dobi naglice, kjer šteje samo denar, lepota, vse mora biti urejeno in lepo, moramo biti vedno na prvih straneh medijev, predvsem družbenih medijev. Ampak to ni življenje. Realno življenje je nekaj drugega. Na domač način bi radi s temi frazami, to, kar po domače govorimo v tem okolju, spodbudili mlade in tudi starejše k pozitivnem razmišljanju. S to kampanjo bomo začeli prvega septembra, na prvi šolski dan, kjer bomo z jumbo plakati predstavili argo sporočila, otroci in starši pa bodo dobili dopis, kjer pojasnimo kaj želimo s tem projektom doseči. Sam se nadejam pozitivnih učinkov te kampanje. Če bodo ljudje kampanjo opazili lahko ugotovimo, da smo na dobri poti,
je podčrtal župan mag. Janez Kramberger.
Idejna vodja projekta je Petra Krepek Cafnik, predsednica Odbora za družbene dejavnosti in predsednica Krajevne skupnosti Lenart, ki je izpostavila, da predstavniki lokalne skupnosti znotraj svojega poslanstva uvrščajo skrb za dobro počutje sokrajanov na prednostni seznam njihovih nalog in pojasni opažanja stanja duha v sodobni družbi:
V zadnjih letih smo opazovali stanje duha družbe tako na svetovni, državni, kot tudi znotraj naše lokalne skupnosti. Dogajanja, kot so bliskovit razvoj in napredek družbe na eni strani in pojav epidemij, vojn po svetu, naravnih nesreč, ki smo jim priča v zadnjih desetletjih, tudi v zadnjih dneh v domačem okolju, zelo spreminjajo ljudi. Znotraj tega dogajanja si kot družba, in seveda tudi kot posameznik, vedno znova postavljamo vedno višje cilje in s tem višje zahteve, pričakovanja nas samih in drugih. Seveda je to dobrodošlo in pozitivno, dokler zmoremo v neke zdravem tempu. Ob tem pa se posledično spreminja način življenja in s tem tudi lestvica vrednot posameznika ali celotne družbe. Čutiti je vedno večji razkorak med tem vrednotami, razmišljanji in posledično tudi dejanji ljudi.
Projekt, v katerem se prepletajo lenarška duša, drobne misli in iskreni nasmeh
Zavedajo se, da s tovrstnim utripom življenja vplivajmo na razvoj mladostnikov in otrok. Razmislek o tem, kaj sporočajmo generacijam za nami je vsekakor nujno potreben.
Začeli smo se spraševati, kako bi lahko kot lokalna skupnost vzpodbudili, povabili mlajše generacije na čisto preprost, a njim zanimiv način, k pozitivnem razmišljanju, pozitivnem odnosu do sebe in do drugih. Kako jih povabiti v svet tradicionalnih vrednot, seveda ob zavedanju, da le te primarno vzpostavljajo najprej v domačem okolju in kasneje tudi v hišah izobraževanja in vzgoje. Nekako se je ideja sčasoma pojavila čisto spontano, na nekem družabnem srečanju, ob spoznanju, da imajo pravzaprav besede, zapisano kratko in jedrnato, zelo blagodejen učinek na razpoloženje ljudi. Sproščenost, dobrovoljnost in odprtost resnično vodijo k nekemu razmisleku. Govorimo o pristopu nagovarjanja ljudi na poseben način z uporabo žargonskega jezika, natančneje uporabo argo jezika,
je povedala Petra Krepek Cafnik.
Štajerski Argo se je v spletni različici pod okriljem štajerske avtorice Nike Mirt, z uporabo štajerskih besed, besednih zvez, frazmov, ki na prvi pogled zvenijo tako preprosto vsakdanje, vendar, če dobro razmislimo, lahko nosijo globoko sporočilo. Sama ideja oziroma blagovna znamka je že dobro sprejeta v okolju in med ljudmi.
Lokalni pridih z upodobitvijo Ovtarja na sodoben način
Petra Krepek Cafnik pojasni, da je s samim projektom želijo nagovoriti vso populacijo v njihovi regiji: otroke, mladostnike in odrasle, tudi tiste mimoidoče. Pri pripravi načrta za izvedbo projekta so sodelovali predstavniki lokalne skupnosti, medijski strokovnjaki in strokovna služba s področja otroške in mladostniške psihologije. Koncept izvedbe temelji na osnovni različici štajerskega arga, ki so mu dodali lokalni pridih z upodobitvijo Ovtarja na sodoben način. Jumbo plakate je mogoče zaslediti ob prometnih vpadnicah v Lenart ter ob šolskih poteh.
Ker želimo, da učenci razumejo tovrstne napise smo v sodelovanju z osnovno šolo Lenart in Voličina uredili dodatno pojasnilo in gradiva, ki ga bodo učenci prejeli v šoli, prav tako za učence pripravljamo poseben Argo dogodek, dan, ki naj še zaenkrat ostane presenečenje. Upamo, da bo lenarški argo prinesel dobro voljo in pozitivno spodbudo med naše krajane, še posebej med mlajšo generacijo,
je pogovor strnila Petra Krepek Cafnik.
Jumbo plakat na vpadnici v mesto Lenart
Jumbo plakat pred OŠ Lenart